Handelsbetingelser

www.tjugga.dk ejes og drives af Tjugga ApS

CVR nr: DK41123605
Tjugga
H P Christensens Vej 1, 3000 Helsingør
3000 Helsingør
tlf: (+45) 31773500
kundeservice@tjugga.dk

Alle priser på websitet er i danske kroner og angives inklusiv moms, afgifter, told m.m.

1. Generelle oplysninger
Disse salgs- og leveringsbetingelser finder anvendelse på køb af varer på www.tjugga.dk til levering i Danmark. Ønskes der dog levering til Grønland og Færøerne vil dette være mod en merpris i fragtomkostning. Vil du vide disse fragtpriser på forhånd, er du altid velkommen til at kontakte kundeservice. Ellers vil du blive kontaktet efter dig køb, for at aftale nærmere. Det samme gælder for pakker til udlandet. 

Tjugga.dk tager forbehold for pris og trykfejl samt udsolgte varer.

2. Køb & betaling
Tjugga.dk er åben 24 timer i døgnet, og du kan derfor næsten altid handle. Det kan dog ske, at vi lukker webshoppen grundet vedligeholdelse af side eller har virksomhedslukket. Du kan kun foretage køb, når butikken er åben og tilgængelig.

Du kan ændre indhold i indkøbskurven helt frem til, du bekræfter dit køb ved at trykke på knappen ”Gennemfør betaling”. Herefter går din ordre videre til Tjugga.dk. Når du har købt en vare hos os, modtager du en ordrebekræftelse for vores modtagelse af dit køb.

2.1 Betalingsmuligheder og gebyrer
Du har følgende betalingsmuligheder på Tjugga.dk:

Dankort
Dankort​​​​​​​/Visa

Mastercard & Visa
MobilePay
​​​​​​​Visa Electron
Forbrugsforeningen

Der er ikke gebyr ved betaling med ovenstående kort på Tjugga.dk

Beløbet hæves først på dit kort, når varerne afsendes fra vores lager.

3. Fragt & levering
Vi anvender følgende to fragt muligheder: 

DAO – Danmark

  • Levering til Pakkeshop 39,- (fri fragt ved køb over 399,-)
  • Levering til Privatadresse 59,- (fri fragt ved køb over 699,-)

Post Nord – Danmark

  • Levering til Pakkeshop 49,- (fri fragt ved køb over 399,-)

Din forsendelsen forsikret og du kan spore pakken med tilsendte track & trace.

3.1 Afhent i DAO eller PostNord.
Du vælger selv i hvilken pakkeshop, du vil hente din pakke. Når du indtaster din mailadresse og dit mobilnr. sender DAO eller PostNord automatisk en mail/sms til dig, når din pakke er klar til afhentning. Heri står hvad du skal medbringe og oplyse når du henter pakken.

Ønsker du levering til udlandet, da kontakt venligst vores kundeservice på e-mail kundeservice@tjugga.dk eller tlf (+45) 31773500

3.4 Leveringstiden for varen
Du vil altid kunne se den forventede leveringstid, ved selve varen.
Som standard leverer vi inden for 1-3 hverdage, hvis ikke andet er oplyst under den pågældende vare.

4. Fortrydelsesret
Når du handler på Tjugga.dk, har du altid 100 dages fuld returret fra den dag, du har modtaget varen. Dog kræves det, at varen er ubrugt og sendes retur i samme stand som ved modtagelsen og i original emballage/æske med de originale labels/mærker. Du kan også returnere varen ved vores lager. 

For at udøve fortrydelsesretten skal du meddele os om din beslutning om at fortryde dit køb. Meddelelsen skal gives på enten mail (Kundeservice@tjugga.dk eller tlf. (+45) 31773500. Efterfølgende skal varen være i hænde hos vores tjugga webshop inden de 30 dage efter køb.

Du kan ikke fortryde ved blot at nægte modtagelse af varen uden samtidig at give os tydelig meddelelse om dette.

På nogle varer er der ikke fortrydelsesret, eller man kan miste sin fortrydelsesret, fx på grund af varens art, eller hvor du kan fortabe din fortrydelsesret ved at bryde evt. plomberinger. Læs mere i afsnit 4.1.2 ”varer undtaget fortrydelsesretten”.   

4.1 Returnering og bytning
Hvis du ønsker at returnere hele eller dele af din ordre, skal den sendes retur til os. 

Du kan også returnere eller bytte på vores lager indenfor åbningstiderne. 

Vil du sende din webordre retur, skal du sende det til følgende adresse:

Tjugga
H P Christensens Vej 1, 3000 Helsingør
3000 Helsingør
Att. Webshop retur.

Ved tilbagelevering bør du sørge for, at varerne er forsvarligt indpakket. Du har nemlig selv ansvaret for pakken/varerne, indtil vi modtager den. Gem derfor postkvittering samt evt. track and trace nummer. Husk at vedlægge en kopi af ordrebekræftelsen eller anden dokumentation for dit køb.
Refusion sker til det betalingskort, som ordren er gennemført med eller kontooverførelse. Bemærk, at der kan gå nogle dage, inden du kan se pengene på din konto. Du skal selv betale fragtudgifterne ved tilbagelevering af varen, når du fortryder.
Bemærk! Vi modtager ikke pakker sendt pr. efterkrav eller uden omdeling.

4.1.1 Tilbagebetaling af købsbeløbet
Når vi modtager varen retur, tjekker vi den, og du får tilbagebetalt varens købspris. Dine eventuelle fragtudgifter til at returnere varen står du selv for. Ved varer købt i webshop, vil beløbet altid overført til samme betalingsmiddel, som du betalte købet med. Har du fx betalt med kort, tilbageføres købsbeløbet til det betalingskort, du brugte ved købet. Eventuelle fragtudgifter for selvvalgt leveringsmetode ved køb tilbagebetales dog ikke.
Fra vi modtager din returordre til du kan se pengene retur på din konto, går der maks 14 dage, men ofte kortere tid.

4.1.1.2 Bemærk:
Inden for de første 14 dage efter du har fortrudt dit køb, kan du miste dit købsbeløb, helt eller delvist. Det sker, hvis varens værdi er forringet, fordi du reelt har taget varen i brug, den er blevet beskadiget, mens du havde ansvaret for den, du har håndteret varen på anden måde, end det var nødvendigt, for at du kunne fastslå varens art, egenskaber og den måde, som de fungerer på, du har ikke fulgt de begrænsninger i fortrydelsesretten, der følger af plombering, varetype mm. For at modtage hele købsbeløbet retur må du altså gøre det samme, som man kan i en fysisk butik. Du må afprøve varen, men ikke tage den i egentlig brug. I tilfælde af en værdiforringelse, som du hæfter for, fratrækkes denne købsbeløbet. Hvis du dog fortryder købet senere end 14 dage efter levering, skal varen returneres i ubrugt stand.

4.1.2 Varer undtaget fortrydelsesretten
Af sikkerheds- og hygiejnemæssige årsager, er der varer som er undtaget fra fortrydelsesretten, hvis varen er brugt og/eller hvis plomberingen er brudt.

5. Reklamation
Dit køb af omfattet af købeloven, herunder mangelreglerne. Det betyder, at du har 2 års reklamationsret og at du enten kan få en mangelfuld vare repareret, ombyttet, pengene tilbage eller afslag i prisen, afhængig af den konkrete situation.
Det er selvfølgelig et krav, at reklamationen er berettiget, og at manglen ikke er opstået som følge af en fejlagtig brug af produktet eller anden skadeforvoldende adfærd.
Du skal reklamere indenfor ”rimelig tid” efter, at du har opdaget manglen ved varen. Vi anbefaler, at du reklamerer så hurtigt som mulig, og inden for 2 måneder efter fejlen blev opdaget.

Du kan reklamere ved at kontakte os via mail til Kundeservice@tjugga.dk eller telefonisk på (+45) 31773500. Afhængig af den konkrete situation vil du modtage de videre instrukser. Husk at oplyse ordrenummer.

Når du returnerer varen, bedes du samtidig så detaljeret som muligt oplyse, hvad problemet er. Husk også at vedlægge kopi af ordrebekræftelse eller anden form for dokumentation, så vi kan spore din ordre i vores system.

Er reklamationen berettiget, refunderer vi naturligvis dine rimelige fragtomkostninger for at sende varen retur til os. I modsat fald skal du selv afholde alle udgifter til transport, herunder vores fragtomkostninger til returnering af varen efter undersøgelse.

Husk at varen altid skal sendes i forsvarlig emballage og få en kvittering for afsendelse. Du har nemlig selv ansvaret for pakken/varerne indtil vores modtagelse. Gem derfor postkvittering inkl. oplysning om fragtomkostninger samt evt. track and trace nummer.

6. Persondata​
Nedenfor kan du læse vores politik for behandling af de persondata, som vi modtager som en del af vores sagsbehandling. Målet med denne politik er på en klar og overskuelig måde at beskrive for dig, hvordan vi indsamler og behandler oplysninger om dig.Vi tager vores rolle som dataansvarlig meget alvorlig. Vi håndterer al persondata i overensstemmelse med gældende lovgivning, herunder Persondataloven og EU Persondataforordningen (General Data Protection Regulation).
 
Kontaktoplysninger
 
Du kan kontakte os via e-mail på  eller pr. post til:

Tjugga 
H P Christensens Vej 1, 3000 Helsingør
3000 Helsingør
31773500
Kundeservice@tjugga.dk
 
Hvad er persondata?
Persondata er alle former for oplysninger, som – direkte eller indirekte – kan relateres til dig som person. Det kan f.eks. være navn, fødselsdato, adresse, e-mail, telefonnummer eller IP-adresse. Hvis dataen vedrører race, seksualitet, politisk eller religiøs overbevisning, fagforeningsforhold, helbredsforhold eller oplysninger om strafbare forhold, er der tale om følsomme data, der er underlagt
særlige regler. Vi beder dig som udgangspunkt aldrig om at afgive følsomme data.
 
Indsamling af persondata
Hvis du kontakter os via telefon, e-mail eller post, indsamler vi de data, der er nødvendige for at kunne besvare din henvendelse, herunder dit navn, din e-mail og eventuelt din adresse eller telefonnummer. Vi
indsamler ligeledes de data, som du selv vælger at give til os.
Du kan benytte tjugga.dk uden at fortælle os, hvem du er eller give personoplysninger om dig selv. tjugga.dk benytter cookies (se mere i afsnittet  nedenfor), men benyttelsen af tjugga.dk medfører ikke i sig selv registrering af personoplysninger.

For at Tjugga ApS kan handle og levere varer, nyheder og andre tjenester, har vi brug for visse personoplysninger, som du selv afgiver, eksempelvis når du:

  • Foretager et varekøb i Tjugga webshop
  • Foretager et varekøb i App´en
  • Tilmelder dig et nyhedsbrev
  • Deltager i en konkurrence
  • Sender en forespørgsel, klage eller giver os feedback, eller
  • I øvrigt giver personoplysninger til os via tjugga.dk, app eller på anden måde

Ved afgivelse af personoplysninger samtykker du i, at Tjugga behandler personoplysningerne, herunder at Tjugga:

  • Registrerer de personoplysninger, du afgiver herunder navn, adresse, telefonnummer, e-mail samt evt. andre oplysninger
  • Registrerer oplysninger om de køb, du foretager på Tjugga.dk

Opbevaring af persondata
Vi opbevarer kun dine data, så længe det er nødvendigt.
I visse tilfælde opbevarer vi dine data længere på grund af en retlig forpligtelse. Dette sker f.eks. i forbindelse med betaling af en faktura, idet vi er forpligtet til at opbevare betalingsoplysninger i 5 år i henhold til Bogføringsloven/etc.
 
Videregivelse af persondata

Vi bruger en række IT-systemer for at kunne levere vores ydelser til dig. Dette betyder, at dine data i et vist omfang opbevares hos vores leverandører. Vores leverandører fungerer i disse tilfælde som databehandlere og håndterer alene data på vores vegne og efter vores anvisninger. Vi har indgået de
nødvendige databehandleraftaler med vores leverandører og dine data er således i gode hænder. Vi kan ligeledes videregive dine data, hvis det er nødvendigt for at overholde gældende lovgivning eller
imødekomme anmodninger fra offentlige myndigheder.


Videregivelse til tredjelande

Visse af vores leverandører er placeret uden for EØS-området, hvilket betyder, at data kan blive overført til tredjelande. Vi har dog indgået de nødvendige databehandleraftaler, ligesom vi løbende sikrer, at vores leverandører har de nødvendige certificeringer.
 
 
Dine rettigheder
 
Som datasubjekt har du en række rettigheder:
 
Tilbagekaldelse af samtykke

Hvis behandlingen af dine persondata er baseret på dit samtykke, kan du til enhver tid trække dit samtykke tilbage.
Hvis dit samtykke trækkes tilbage, vil vi slette dine persondata og afbryde den
behandling, der var omfattet af dit samtykke. Vi kan dog fortsat behandle dine data, hvis det er nødvendigt for at kunne levere vores ydelser, eller hvis vi er retligt forpligtet til at gemme dine data, som forklaret ovenfor.
 

Ret til information og kontrol
Du har ret til at få en kopi af de data, vi har registreret om dig. 
Er der fejl eller mangler i vores data om dig, har du ret til at få fejlene rettet. Du har ligeledes ret til at få dine data slettet, hvis dataen ikke længere er nødvendig for vores behandling, hvis du har trukket dit samtykke tilbage, eller hvis der er tale om ulovlig behandling.


Ret til at gøre indsigelse
Hvis behandling af dine data sker med hjemmel i det offentliges interesse, vores legitime interesse eller til brug for statistik, direct-marketing eller profilering, har du ret til at gøre indsigelse. Har du gjort indsigelse mod vores behandling, har du ret til at få behandlingen af dine data midlertidigt indstillet, mens sagen undersøges nærmere.

Hvis du vil anvende dine rettigheder

Ønsker du at anvende dine rettigheder, skal du sende en anmodning til os via e-mail eller post. Du kan se vores kontaktoplysninger længere oppe på siden.
Din anmodning skal indeholde dine kontaktoplysninger og en specificering af, hvilke rettigheder, du ønsker at gøre gældende – og eventuelt hvilke data, det drejer sig om. Vi besvarer din anmodning hurtigst muligt.

Hvis du ønsker at klage

Hvis du mener, at vores behandling af dine persondata udgør en overtrædelse af gældende lovgivning, har du mulighed for at klage til Datatilsynet. Læs mere på Datatilsynets hjemmeside www.datatilsynet.dk.

Spørgsmål?

Hvis du har spørgsmål til vores behandling af dine persondata, er du altid velkommen til at kontakte os.


8. Klageadgang
Hvis du vil klage over dit køb, skal du rette henvendelse til kundeservice@tjugga.dk Hvis det ikke lykkes os at finde en løsning, kan du indgive en klage til relevante nævn på området, såfremt betingelserne herfor er opfyldt.

Center for Klageløsning og/eller Forbrugerklagenævnet
Nævnenes Hus
Toldboden 2
8800 Viborg

Læs mere på www.forbrug.dk

Er du forbruger med bopæl i et andet EU-land end Danmark, kan du klage til EU-Kommissionens online klageportal her http://ec.europa.eu/odr